Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1376 postów 228 komentarzy

PREZYDENT

Czerwony Korsarz z Gdańska - RADNY DZIELNICY GDAŃSK-STOGI. Od 2014 r. prowadzę redakcję POMORSKIEJ TELEWIZJI NARODOWEJ, którą to z mojego pomysłu pomógł mi założyć EUGENIUSZ SENDECKI. Od 2006 roku jestem Prezydentem założonej przeze mnie www.fundacja - slawpol.eu

Moje komentarze

  • NAMOLNY KOMENTATOR NIE ZNAJĄCY ZASAD BRACTWA KORSARSKIEGO RP
    Zupełny brak zrozumienia meritum sprawy i bzdurne wydumane uzasadnienia świadczą , że rzeczywiście waćpan jest chory na NIEŻYT!
    Dla mnie jest pan nudnym internautą i na dodatek anonimem!Po za tym to na TY nie jesteśmy i zapewne nie będziemy!

    MORSKIE DRUŻYNY STRZELECKIE
    Kontradmirał
    Sławomir Ziembiński
    AGRESYWNY I CHAMSKI OPERATOR PLAŻY W STEGNIE!
  • TEN RYTUAŁ JEST NIEBEZPIECZNY DLA DZIECI...
    Rada Europy uznała, że obrzezanie to pogwałcenie integralności fizycznej dzieci. MSZ Izraela jest oburzone i uważa, że to niemożliwy do tolerowania atak na tradycje religijne.
    OBRZEZANIE JEST OBOWIĄZKOWE W 8 DNIU ŻYCIA
  • TO ZALEŻY CZY TO PEDAŁ LEWY , CZY RACZEJ PRAWY?
    Z pedałami to różnie bywa , bo kiedy jechałem z obozem rowerowym to mi dwa pedały poodpadały i obozowicze mi się na nowe pedały składały.

    Czerwony Korsarz z Gdańska
    Sławomir Ziembiński
    SZTORM I MORZE ZNISZCZYŁO MOLO W SOPOCIE !
  • MON O PRZEKOPIE MIERZEI WIŚLANEJ
    Defence24
    DOTYCZY:

    MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ MON
    W związku z publicznym kwestionowaniem przez gen. broni rezerwy Mirosława Różańskiego potrzeby otwarcia drogi morskiej poprzez przekopanie Mierzei Wiślanej, MON wyjaśnia, iż uważa tę inwestycję za niezbędną dla bezpieczeństwa państwa - oświadczył w poniedziałek resort obrony.

    W zeszłym tygodniu gen. Różański w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej" nawiązał m.in. do planów przekopania Mierzei Wiślanej. "Wiecie, gdzie był początek dyskusji na ten temat? W MON. Wiceminister Grabski chciał na mnie wymusić pisemne stanowisko, że się zgadzam na przekopanie tej mierzei. Tłumaczyłem mu, że takich projektów nie da się uzasadnić względami bezpieczeństwa i obrony, bo na Zalew Wiślany nie wpłynie żadna jednostka pływająca Marynarki Wojennej. Średnia głębokość wynosi tam 1,7 m. W porcie w Elblągu żaden okręt wojenny nie wykona nawet manewru" - mówił.

    "Mój podpis był jednak potrzebny dla uzasadnienia tego projektu. Dla wzmocnienia tezy o niezbędności tego projektu. Nie wiem, może i gospodarczo to jest uzasadnione, ale nie ma to żadnego związku z bezpieczeństwem. Dla świętego spokoju może powinienem to pismo napisać i podpisać. Nie godziło się to jednak z moją wiedzą. Nie mogłem tego uzasadnić tym, że w Elblągu będzie kiedyś port wojenny" - oceniał Różański.

    Jak poinformowała w poniedziałkowym komunikacie rzeczniczka MON ppłk Anna Pęzioł-Wójtowicz "przedstawiając stanowisko w tej sprawie w styczniu 2016 r. wobec Dowództwa Generalnego RSZ, minister Bartłomiej Grabski przekazywał stanowisko resortu obrony, a nie swoje własne".

    "Także w stanowisku Dowództwa Generalnego podkreślono szczególnie konieczność poprawy zabezpieczenia potrzeb transportowych Sił Zbrojnych RP oraz ułatwienia wejścia okrętów Marynarki Wojennej na wody Zalewu Wiślanego. Wskazano również na dotychczasowe utrudnienia, związane z uzależnieniem od Federacji Rosyjskiej z uwagi na konieczność uzyskania od jej właściwych organów zgody dyplomatycznej na przejście jednostek polskich przez wody terytorialne Rosji" - dodała.

    Jak podkreśliła "MON uważa za szkodliwe upowszechnianie przez byłych wojskowych tez forsowanych przez Federację Rosyjską w odniesieniu do kluczowych zagadnień bezpieczeństwa Polski".

    Budowa nowego szlaku wodnego ma się rozpocząć w 2018 r., a zakończyć w 2022 r. Jej koszt to ok. 880 mln zł. Projekt w całości finansowany będzie ze środków budżetu państwa. Kanał ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości - 100 m, szerokości - 20 m.
    PRZEKOP MIERZEI WIŚLANEJ, ARGUMENTY ZA I PRZECIW!?
  • DZIKI UCIEKŁY JUŻ DO KRYNICY MORSKIEJ I W SKOWRONKACH ICH NIE WIDZIAŁEM
    W Krynicy Morskiej rozpocżął się już sezon i Turyści się pomału zjeżdżają i do tańca... zapraszają.Wczoraj dopadła mnie kobieta w bieli i mało się to nie skończyło w....pościeli?
    TANIEC CZERWONEGO KORSARZA Z KOBIETĄ W BIELI:
    https://www.youtube.com/watch?v=pKw9__ouR_o

    CZERWONY KORSARZ
    SKOWRONKI MIEJSCOWOŚĆ, GDZIE BĘDZIE PRZEKOP MIERZEI WIŚLANEJ
  • KRUK KRUKOWI OKA NIE WYKOLE - TAKIE JEST MOTTO TOWARZYSZY PARTYJNYCH!
    Wojciechu wiesz , że zachowana musi być ciągłość WŁADZY i dlatego dawni TOWARZYSZE PARTYJNI z lewicy są " przeflancowani " do partii PIS.Mając ich w swoich szeregach można egzekwować ich posłuszeństwo i karnośc , bo oni mają to poprzedniej epoki!Ponadto PIS ma wsparcie ich kolesi w swoich zakulisowych działaniach i tak to się toczy w POLSCE PARTYJNIACKIEJ.....ACHOJ!

    Morskie Drużyny Strzeleckie
    Kontradmirał
    Sławomir Ziembiński
    FARBOWANE LISY
  • @Krzysztof J. Wojtas 18:08:04
    Z tą kobietą to nwiązałem już wcześniej bliższe stosunki i dlatego to się na zdjęciu odwracam aby to się nie ...wdało!?

    Czerwony Korsarz
    Sławomir
    WRÓCIŁEM Z TRATWY - STOI ONA TERAZ W KAZIMIERZU DOLNYM
  • KACPER PŁAŻYŃSKI KOMENTUJĘ AWARIĘ W PRZEPOMPOWNI ŚCIEKÓW W GDAŃSKU
    SYN śp. MACIEJA PŁŻYŃSKIEGO Kacper - kandydat na Prezydenta Gdańska komerntuje dziłania Prezydenta Pawła Adamowicza w sprawie AWRII OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZpNyvvsG1GI

    MORSKIE DRUŻYNY STRZELCKIE
    KONTRADMIRAŁ
    SŁAWOMIR ZIEMBIŃSKI
    KATASTROFA EKOLOGICZNA W GDAŃSKU-TONY FEKALII IDĄ DO MOTŁAWY
  • JADĄC DO KAZIMIERZA DOLNEGO NA REJS SOLIDARNOŚCI POKOLEŃ BĘDĘ
    W WARSZAAWIE i odwiedzę red.Eugieniusza Sendeckiego.Założyłem onegdaj w 1990 roku stowarzyszenie POLSKĄ ORGANIZACJA BEZROBOTNYCH i do 1992 byłem Prezesem jej Zarządu Głównego więc dobrze znam procedury stowarzyszeń i fundacji.Ponadto skończełem studia Zarządzania Stowarzyszeniami i Fundacjami.....

    Pozdrawiam z Gdańska
    red.Sławomir Ziembiński
    www.fundacja-slawpol.eu
    UTWORZYMY WŁASNE STOWARZYSZENIE DZIENNIKARZY I TWÓRCÓW
  • KRZYSZTOFIE MUSISZ WIEDZIEĆ , ŻE JA PO 3 TYGODNIACH WRÓCIŁEM
    Z 23 Wojskowego Szpitala w Lądku Zdrój i mam masę spraw zaległych do zrobienia, bo zarządzam www.fundacja-slawpol.eu od 12 lat.Ponadto 18 Maja jest SŁAWOMIRA , nie wiem czy dam radę być w Warszawie , bo jestem finansowo spłukany!?27 maja mam być w Kazimierzu Dolnym i przejąć stery na TRATWIE REJSU SOLIDARNOŚCI POKOLEŃ, a 23 maja mam być w Sadzie w Szczecinie , jako oskarżyciel posiłkowy...Dziś mam patrol na molo w SOPOCIE!
    SERCEM jestem z Wami na pewno i możecie mnie wpisać , jako ZAŁOŻYCIELA Stowarzyszenia DZIENNIKARZY!

    Pozdrawiam z Gdańska
    RED KAPER KING
    Sławomir Ziembiński
    UTWORZYMY WŁASNE STOWARZYSZENIE DZIENNIKARZY I TWÓRCÓW
  • WIDAĆ NA ZDJĘCIU , ŻE LECH WAŁĘSA NA NASZĄ TRATWĘ SIĘ NIE ZAŁAPAŁ!?
    Zabrał więc Dance stary dywani worki z pustymi flaszkami , co mu zostały po libacjach z Kiszczakiem i wypłynął sam z wielkim kijem na... ryby?
    Teraz jego ochrona ma problem, bo eskortuje go pontonem na wiosłach!
    Ma ten gość różne dziwne pomysły na stare lata , i co niech ktoś powie , że Nobla dostał a przeceż widać , że roztrwonił wszystko i przepił biedak wszystko i ....popłynął!?AHOJ!

    Czerwony Korsarz z Gdańska
    APEL DO MIN. GOSPODARKI MORSKIEJ I ŚRÓDLĄDOWEJ-SPRAWA WISŁY
  • NIEMCY WYTWARZALI MYDŁO Z TŁUSZCZU LUDZKIEGO NA POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
    Istniała tam specjalna linia technologiczna i pokazywano ją onegdaj studentom Wydziału Chemicznego.W 1999 roku byłem pracownikiem PG w Katedzrze Aparatury Chemicznej pod egidą prof.Witolda Lewandowskigo i pomagałem studentom tworzyć IŃZYNIERSKIE PRACE DYPLOMOWE .

    red.Sławomir Ziembiński
    www.neon24.pl
    Mydło z tłuszczu ludzkiego - historia mitu
  • @Krzysztof J. Wojtas ad VOCE
    Pani Krzysztofie zapraszam do Gdańska na PLAŻE STOGI póki jeszcze istnieje i proszę zapuścić własną sondę , w/g swego uznania....

    Pomorska TELEWIZJA NARODOWA
    red.Sławomir Ziembiński
    SONDA WŚRÓD PLAŻOWICZÓW OPALAJĄCYCH SIĘ
  • NO CÓŻ, MY JUŻ MYŚLIMY DO PRZODU - WYBORY SAMORZĄDOWE NA JESIENI 2018
    Budujemy teraz struktury i uruchamiamy aktywnych ludzi , aby zaraz po ogłoszeniu wyborów zarejestrować nasz KWW Wyborców Bezpartyjnych i być gotowym do działania.Myślenie do przodu jest konieczne , bo i cel jest bardzo WAŻNY!

    Zapraszam do WSPÓŁDZIAŁANIA?

    Radny Dzielnicy Stogi w Gdańsku
    Sławomir Ziembiński
    kontakt:slawomirziembinski@gmail.com tel.501510605
    WOJNA O PLAŻĘ TRWA I TU NIE MA RAKIET!?
  • SŁAWOMIR ZIEMBIŃSKI KANDYDATEM NA PREZYDENTA GDAŃSKA
    TAK BĘDĘ KANDYDOWAŁ DO URZĘDU PREZYDENTA GDAŃSKA I PLAŻE OBRONIĘ PRZED PORTEM!
    Podjąłem już decyzję i będę kandydował na prezydenta Gdańska jako BEZPARTYJNY...właśnie tworzę Komitet Wyborczy Wyborców i zamierzamy wystawić co najmniej cztery listy kandydatów na Radnych Miasta Gdańska.Wtenczs mój komitet ma pełne PRAWO wystawć mnie jako Kandydata na PREZYDENTA GDAŃSKA!
    Zapraszam do WSPÓŁDZIAŁANIA?

    Radny Dzielnicy Stogi w Gdańsku
    Sławomir Ziembiński
    kontakt:slawomirziembinski@gmail.com tel.501510605
    RZĄD BUDUJE CENTRALNY POLSKI PORT, ALE!?
  • TAK BĘDĘ KANDYDOWAŁ DO URZĘDU PREZYDENTA GDAŃSKA I PLAŻE OBRONIĘ PRZED PORTEM!
    Podjąłem już decyzję i będę kandydował na prezydenta Gdańska jako BEZPARTYJNY...właśnie tworzę Komitet Wyborczy Wyborców i zamierzamy wystawić co najmniej cztery listy kandydatów na Radnych Miasta Gdańska.Wtenczs mój komitet ma pełne PRAWO wystawć mnie jako Kandydata na PREZYDENTA GDAŃSKA!
    Zapraszam do WSPÓŁDZIAŁANIA?

    Radny Dzielnicy Stogi w Gdańsku
    Sławomir Ziembiński
    kontakt:slawomirziembinski@gmail.com tel.501510605
    WOJNA O PLAŻĘ TRWA I TU NIE MA RAKIET!?
  • RAPORT Z JEROZOLIMY PO ROSYJSKU
    Znalazłem to w internecie:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=EsnR0LcfguE
    Warto obejrzeć!

    Czerwony Korsarz z Gdańska
    NAZISTA W WARSZAWIE MIESZKANIE USTROIŁ SYMBOLAMI
  • PIRACTWO I TO W STOSUNKU DO ..RYBAKÓW JEST KARYGODNE!?
    Bo niby, co są winni Bogu Ducha chcący zarabiać na życie RYBACY?Próbują wszystkiego, aby móc wykonywać połowy i utrzymać swoje RODZINY!Jest im wszysko jedno pod jaka Banderą pływają?Ważne dla nich jest, aby sieci były pełne ryb!?Byłem na Krymie i plywałem ich okrętami i jachtami i Rosjanie ani Ukrańcy nic do mnie nie mieli!KORSARZ widocznie jest przez jednych i drugich szanowany , jak widać!

    CZERWONY KORSARZ Z GDAŃSKA
    Kontradmirał Korsarskiej Floty
    SŁAWOMIR
    Jesteś obywatelem Ukrainy i już!
  • MAMY JESZCZE SPORO JACHTÓW , KTÓRE TO PŁYWAJĄ np s/y.GWAREK
    JEST TEŻ STARY JACHT I PŁYWAJĄCY "KORSARZ" W POLSKIM KLUBIE MORSKIM założonym w 1922 roku w Gdansku.
    Z Wilkipedii wzięte:
    Opal (typ jachtu)
    Opal I
    Konstruktor Edmund Rejewski,
    Wacław Liskiewicz
    Rok konstrukcji 1966
    Kraj pochodzenia Polska
    Typ ożaglowania jol bermudzki
    Podstawowa pow. ożaglowania ok. 76 m²
    Długość maksymalna 13,06 m
    Szerokość maksymalna 3,1 m
    Wyporność 8500 kg
    Typ kadłuba balastowy
    Materiał konstrukcyjny mahoń
    Zanurzenie minimalne 195 cm
    Masa balastu 3500
    Załoga 4-9
    Typ silnika marynizowany silnik Mercedes
    Opal II
    Konstruktor A. Borawski, W. Kuchta
    Rok konstrukcji 1970
    Kraj pochodzenia Polska
    Typ ożaglowania jol bermudzki
    Podstawowa pow. ożaglowania 80 m²
    Długość maksymalna 14,75 m
    Szerokość maksymalna 3,6 m
    Wyporność 15000 kg
    Typ kadłuba balastowy
    Materiał konstrukcyjny mahoń
    Zanurzenie minimalne 195 cm
    Masa balastu 4500
    Załoga 4-10
    Opal III
    Kraj pochodzenia Polska
    Typ ożaglowania jol bermudzki
    Podstawowa pow. ożaglowania 80 m²
    Długość maksymalna 14,2 m
    Szerokość maksymalna 3,72 m
    Typ kadłuba balastowy
    Materiał konstrukcyjny drewno
    Zanurzenie minimalne 214 cm
    Masa balastu 4500
    Załoga 6-10
    Typ silnika marynizowany silnik Mercedes 240D, P = 48 kW / 4200 obr/min

    Jagiellonia i Gwarek na regatach Tall Ships' Races w Sztokholmie 2007 r.

    Wodnik II w porcie w Pucku
    Opal – typ dwumasztowych jachtów drewnianych z ożaglowaniem typu jol, budowanych w latach 1965-1984 przez Gdańską Stocznię Jachtową STOGI (pod koniec lat 70. ub.w.[1] nazwę stoczni zmieniono na Stocznia Jachtowa im. Josepha Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku)[2][3].
    Pierwszym Opalem był s/y Opal, zakupiony w roku 1965 przez Sekcję Żeglarską WKS Legia[4]. Późne egzemplarze (Opal IV) nazywano również Conrad 45 (lub krócej: C45) (nazwisko patrona stoczni + długość jachtu w stopach) lub Conrad 1400 (nazwisko patrona stoczni + długość jachtu w cm).

    Spis treści
    1 Jachty typu Opal
    1.1 Opal, później Opal I
    1.2 Opal II
    1.3 Opal III
    1.4 Opal CR
    1.5 Conrad 45 (Opal IV)
    1.6 Conrad 45J (Opal IV)
    2 Przypisy
    Jachty typu Opal
    Opalami są lub były[5][6][7]:

    Opal, później Opal I
    s/y Opal (rok budowy: 1965/numer budowy: 1, nr na żaglu: VII-PZ-3, 1976: PZ-43), 1998: s/y Opal II (POL-23), 2002: s/y Strażnik Poranka (POL-23)
    s/y Matylda (rok budowy: 1966/numer budowy: 2, nr na żaglu: VII-PZ-8), późn. s/y Komodor (PZ-208)
    s/y Wędrownik (rok budowy: 1967, nr na żaglu: VII-PZ-5, 1976: PZ-35, armator: HOM Puck)
    s/y MAS (rok budowy: 1968, nr na żaglu: VII-PZ-4, 1976: PZ-13, nazwa jest skrótem: Morska Akcja Szkoleniowa, armator: Centrum Wychowania Morskiego ZHP) - po 2009 ustawiony jako pomnik przed Hotelem Gdańsk
    s/y Jupiter (rok budowy: 1970, nr na żaglu: VIII-PZ-25, 1976: PZ-65; armator MJKM Neptun Górki Zachodnie, klub przyzakładowy PRCiP w Gdańsku)
    Opal II
    s/y Konstanty Maciejewicz (rok budowy: 1971, nr na żaglu: VII-PZ-7, 1976: PZ-34), 20.7.2001: s/y Kapitan Kapitanów
    Opal III
    s/y Gwarek (rok budowy: 1972/numer budowy: 2, nr na żaglu: VIII-PZ-24, 1976: PZ-74)
    s/y Bieszczady (rok budowy: 1974, nr na żaglu: PZ-463), †10.9.2000 staranowany przez gazowiec Lady Elena na zachód od Thyboron, zginęło 7 osób
    s/y Dar Olsztyna (rok budowy: 1974, nr na żaglu: PZ-32), 30.3.2007: s/y Angel Fish, 13.4.2007: s/y Ladies and Gentlemen
    s/y Antares (rok budowy: 1975/numer budowy: 15, nr na żaglu: PZ-453), późn. s/y Royal
    s/y Jagiellonia (rok budowy: 1975/numer budowy: 16, nr na żaglu: PZ-647)
    s/y Gryfita (rok budowy: 1975, nr na żaglu: PZ-475)
    s/y Mat (rok budowy: 1975/numer budowy: 20, nr na żaglu: PZ-370)
    s/y Dar Kołobrzegu (rok budowy: 1976/numer budowy: 22, nr na żaglu: PZ-654)
    Opal CR
    s/y Copernicus[8] (rok budowy: 1973, nr na żaglu: VIII-PZ-30, 1976: PZ-30)
    Conrad 45 (Opal IV)
    s/y Polski Len[9] (rok budowy: 1976/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-645)
    s/y Smuga Cienia (rok budowy: 1977/numer budowy: 5, nr na żaglu: PZ-810)
    s/y Kapitan Haska (rok budowy: 1976/numer budowy: 6, nr na żaglu: PZ-1034), obecnie wrak na terenie COŻ PZŻ w Trzebieży
    s/y Bosmat (rok budowy: 1977/numer budowy: 7, nr na żaglu: PZ-807)
    s/y Mokotów (rok budowy: 1977/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-849)
    s/y Wodnik II (rok budowy: 1978/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-926)
    s/y Politechnika (rok budowy: 1978/numer budowy: 17, nr na żaglu: PZ-1004)
    s/y Portowiec Gdański (rok budowy: 1979/numer budowy: 20, nr na żaglu: PZ-1112), †25.9.2007 wszedł na skalistą mieliznę koło Gardby na wyspie Oland[10]
    s/y J. Kraziewicz (rok budowy: 1979/numer budowy: 21, nr na żaglu: PZ-1058), obecnie wrak na przystani MOSiR Gdańsk w Górkach Zachodnich
    s/y Dunajec (rok budowy: 1979/numer budowy: 25, nr na żaglu: PZ-1123)
    s/y Bosman II (rok budowy: 1980/numer budowy: 29, nr na żaglu: PZ-108)
    s/y Farurej (rok budowy: 1980/numer budowy: 30, nr na żaglu: PZ-365)
    s/y Wars (rok budowy: 1980/numer budowy: 31, nr na żaglu: PZ-1240)
    s/y Pomorzanin II (rok budowy: 1981/numer budowy: 32, nr na żaglu: PZ-39), późn. s/y Karawela II
    s/y Komandor II (rok budowy: 1982/numer budowy: 36, nr na żaglu: PZ-106)
    s/y Desmo II (rok budowy: 1982/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-864), późn. s/y Akka
    s/y Karolinka (rok budowy: 1983/numer budowy: 40, nr na żaglu: PZ-122), †26.8.1986 zatonął w sztormie koło Ouessant na pokładzie przewożącego go statku m/s Sopot
    Conrad 45J (Opal IV)
    s/y Dar Przemyśla (rok budowy: 1978/numer budowy: 1, nr na żaglu: PZ-1012), †20.7.1987 wpadł na przybrzeżne skały koło Punta Brava na Kubie
    Przypisy
    Włodzimierz Głowacki: Żeglarstwo morskie. Warszawa: Sport i Turystyka, 1979, s. 146. ISBN 83-217-2208-3.
    Jacek Centkowski: Polski przemysł jachtowy. Historia rozwoju i droga do sukcesu. [dostęp 2014-08-30].
    STOCZNIA JACHTOWA IM. J. CONRADA KORZENIOWSKIEGO. GEDANOPEDIA. [dostęp 2014-08-30].
    Atol jacht klub, Atol jacht klub [dostęp 2017-05-14].
    Rejestr Jachtów Morskich. Gdynia: Polski Rejestr Statków, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2002/2003, 2004/2005, 2006/2007, 2008/2009, 2013, 2015.
    Rejestr jachtów morskich znajdujących się w nadzorze Polskiego Związku Żeglarskiego. Zespół Nadzoru Technicznego PZŻ, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012.
    Rejestr jachtów przybrzeżnych pod nadzorem Polskiego Związku Żeglarskiego. Zespół Nadzoru Technicznego PZŻ, 1995, 1996, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005.
    Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi: Polskie jachty na oceanach. Wydawnictwo Morskie Gdańsk, 1981, s. 499. ISBN 83-215-4410-X.
    Agnieszka Warchulińska, Jarek Krak: Polski Len - transatlantycki jacht piotrkowskich harcerzy [foto+film]. 11 maja 2012. [dostęp 2015-06-14].
    Historia jachtu s/y "Portowiec Gdański" POL-1112 (pol.). [dostęp 2010-09-21].
    Kategoria: Typy i klasy jachtów
    POLSKI JACHT KRAZIEWICZ WYRZUCONY DO LASU!?
  • KORSARSTWO TO BARDZO CIĘŻKA I ODPOWIEDZIALNA PRACA NA RZECZ KRÓLA!
    BITWĘ POD OLIWĄ WYGRALI KAPRZY GDAŃSCY , bo KÓL l nie miał floty!
    Dziś jest podobnie bo MARYNARKA WOJENNA RP ma stare okręty , które idą do kasacji!Teraz tylko KORSARSKA FLOTA i jej utajnione statki, która stoi w odwodzie może wesprzeć POLSKĄ Marynarkę Wojenną.

    MORSKIE DRUŻYNY STRZELECKIE
    Kontradmirał
    Sławomir Ziembiński
    POLSKI JACHT KRAZIEWICZ WYRZUCONY DO LASU!?

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ULUBIENI AUTORZY

więcej