Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1342 posty 225 komentarzy

PREZYDENT

Czerwony Korsarz z Gdańska - RADNY DZIELNICY GDAŃSK-STOGI. Od 2014 r. prowadzę redakcję POMORSKIEJ TELEWIZJI NARODOWEJ, którą to z mojego pomysłu pomógł mi założyć EUGENIUSZ SENDECKI. Od 2006 roku jestem Prezydentem założonej przeze mnie www.fundacja - slawpol.eu

POLSKI ŚMIGŁOWIEC SW-4 POLECIAŁ.. BEZ PILOTA?

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

SW-4 Solo brał również udział w innych pokazach we Włoszech oraz Wielkiej Brytanii. Uczestniczył między innymi w demonstracji zdolności wykorzystania bezzałogowego wiropłata na pokładach okrętów, realizowanej dla Royal Navy.

 

Przeprowadzono pierwszy lot opcjonalnie pilotowanego śmigłowca SW-4 Solo bez pilota bezpieczeństwa na pokładzie.

 SIŁY ZBROJNE

WIĘCEJ MASTERÓW DLA POLSKI. EUROPEJSKA BAZA SZKOLENIOWA I NASTĘPCA SU-22?


 Dziewiczy lot bez pilota bezpieczeństwa na pokładzie został zrealizowany z lotniska Taranto-Grottaglie we Włoszech. Grupa Leonardo informuje, że śmigłowiec pozostawał w powietrzu przez 45 minut, a wszystkie jego systemy działały zgodnie z oczekiwaniami. Próby objęły – między innymi – zdalne uruchomienie oraz wyłączenie silnika na ziemi, automatyczny start i lądowanie, zawis oraz przyspieszenie w locie do przodu, automatyczną nawigację po ustalonych punktach do obszaru działania i z powrotem oraz symulację misji obserwacyjnej. Maszyna wzbiła się w powietrze na wysokość 1500 stóp i osiągnęła prędkość 60 węzłów.

Solo RUAS/OPH (Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny/Opcjonalnie Pilotowany Śmigłowiec) powstał na bazie śmigłowca SW-4, opracowanego i produkowanego przez PZL-Świdnik – polskiego producenta śmigłowców należącego do Grupy Leonardo. Jest on wyposażony w systemy oraz sensory wytwarzane przez Leonardo we Włoszech i Wielkiej Brytanii. Solo został zaprojektowany z myślą o realizacji misji z pilotem lub bez pilota na pokładzie. Od grudnia 2016 r. w Grottaglie i Świdniku odbywały się próby w locie z pilotem bezpieczeństwa na pokładzie w celu zweryfikowania charakterystyki operacyjnej maszyny oraz sprawdzenia procedur w locie zarówno w sytuacjach normalnych, jak i awaryjnych.

Wcześniejsze działania prowadzone we Włoszech były integralnym elementem współpracy rozpoczętej w 2015 r. między Leonardo, Portem Lotniczym w Bari (Aeroporti di Puglia – AdP) oraz Klastrem Technologii Lotniczych w Apulii (Distretto Tecnologico Aerospaziale Pugliese – DTA) na rzecz „Ośrodka testowego Grottaglie”. Głównym zadaniem tego ośrodka jest weryfikacja procedur i regulacji dotyczących korzystania z bezzałogowych statków powietrznych. Jak podkreśla Leonardo, korzystny wpływ na realizację prób miała też ścisła współpraca z Włoskim Urzędem Lotnictwa Cywilnego (Ente Nazionale Aviazione Civile – ENAC) oraz z Włoską Agencją Żeglugi Powietrznej (ENAV).

SW-4 Solo brał również udział w innych pokazach we Włoszech oraz Wielkiej Brytanii. Uczestniczył między innymi w demonstracji zdolności wykorzystania bezzałogowego wiropłata na pokładach okrętów, realizowanej dla Royal Navy.  

KOMENTARZE

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

ULUBIENI AUTORZY

więcej