Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1459 postów 241 komentarzy

PREZYDENT

Czerwony Korsarz z Gdańska - RADNY DZIELNICY GDAŃSK-STOGI. Od 2014 r. prowadzę redakcję POMORSKIEJ TELEWIZJI NARODOWEJ, którą to z mojego pomysłu pomógł mi założyć EUGENIUSZ SENDECKI. Od 2006 roku jestem Prezydentem założonej przeze mnie www.fundacja - slawpol.eu

POLSKI JACHT KRAZIEWICZ WYRZUCONY DO LASU!?

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Do niedawna znany POLSKI jacht Kraziewicz z serii spoczywał w specjalnym stelażu w marinie MOSiR-u w Gańsku w Górkach Zachodnich.Wczoraj zobaczyłem , że został on wyrzucony na skraju lasu przy bramie Jacht Klubu Stoczni Gdańskiej.

 

ONEGDAJ JESZCZE W 2012 ROKU BODAJŻE JACHT KRAZIEWICZ STAŁ W MARINIE JACHT KLUBU STOCZNI GDAŃSKIEJ ADMINISTROWANEJ PRZEZ MOSiR w Gdańsku.

 

 Naprzeciw bramy do Jacht Klubu Stoczni Gdańskiej administrowanej przez MOSiR w Gdańsku leży w lesie wyrzucony zasłużony POLSKI jacht s/y KRAZIEWICZ!?.Warto się zainteresować tą sprawą, bo to i szkoda dla naszej TRADYCJI POLSKICH  ŻAGLI a także i bardzo źle dla samego lasu!?Ja pływałem na OPALU z tej serii co się zwał ANTARES.Piękna i wysmukła łódź o dużej dzielności w morzu!Przydałby sie KOLEKCJONER , który to zechciałby zrobić rekonstrukcję tego jachtu i przywrócić mu jego świetność sprzed lat!?

Fundacja SŁAWPOL chętnie podjęła by się tej misji a pieniądze są przecież  w ....POLSKIEJ FUNDACJI NARODOWEJ ,   lecz wydawane na zakup Francuskiego jachtu dla Kusznierewicza.Propnuje inwestować nasze POLSKIE PIENIĄDZE w POLSKĄ PRAWDZIWĄ  ŻEGLARSKĄ TRADYCJE!?

 Proszę zainteresowanych tematem rekonstrukcji Kraziewicza o kontakt pod 501-510-605 mail;slawomirziembinski@gmail.com

Z Wilkipedi wzięte: s/y J. Kraziewicz (rok budowy: 1979/numer budowy: 21, nr na żaglu: PZ-1058), obecnie wrak na przystani MOSiR Gdańsk w Górkach Zachodnich

Pomorska TELEWIZJA NARODOWA
red.Sławomir Ziembiński
www.fundacja-slawpol.eu

NA ZDJĘCIU ABORDAŻ CZERWONEGO KORSARZA W KARLSKORONE W SZWECJI

 

POLSKI JACHT KRAZIEWICZ ZBUDOWANY W GDAŃSKU W STOCZNI KONRADA KORZENIEWSKIEGO W 1979 ROKU ZOSTAŁ WYRZUCONY NA SKRAJ LASU:

   www.youtube.com/watch

Proszę zainteresownych tematem rekonstrukcji Kraziewicza o kontakt pod 501-510-605 mail;slawomirziembinski@gmail.com

STOCZNIA JACHTOWA IM. J. CONRADA KORZENIOWSKIEGO


Stocznia Jachtowa im. J. Conrada Korzeniowskiego
STOCZNIA (Gdańska Stocznia) JACHTOWA IM. J. CONRADA KORZENIOWSKIEGO, ul. Sienna 45. Powstała na bazie poniemieckiej firmy Boots- und Yachtwerft Friedrich Kropp Danzig Heubude, próbującej w latach 1942–1945 rozwinąć produkcję łodzi i jachtów. Od 1945 roku oddział Stoczni Rybackiej w Gdyni, produkujący drewniane jednostki rybackie typu MIR-20A (w latach 1946–1948 wraz z bazą w Gdyni oddał do użytku około 20 jednostek), wybudował także po jednym kutrze typu KG-177 i KU-150 oraz kilka kadłubów kutra typu KS-150. 1 III 1951 roku przemianowana na Państwowe Przedsiębiorstwo Gdańska Stocznia Jachtowa. Zajmowała się remontami i produkcją mniejszych jednostek sportowych, od 1959 uruchomiła produkcję jachtów turystyczno-regatowych typu „Ametyst” i „King’s Ametyst” (cała seria 93 jachtów sprzedana w okresie 1960–1967 za granicę). Ponadto produkowała różne typy jednostek sportowych projektowanych przez osoby prywatne i własne biuro konstrukcyjne. W okresie 1963–1967 eksportowano ponad 200 jachtów rocznie. W latach następnych wytwarzano jachty typu „Hjuvik Kryssare”, „Opal”, „Szmaragd”, „Szafir” i inne. Wersja „Szmaragd” I była prototypowym jachtem z tworzyw sztucznych (z laminatu). Produkcja jachtów różnych wielkości z tworzyw sztucznych stała się podstawą eksportu tej stoczni. Lata 1989–1990 przyniosły problemy ekonomiczne; stocznię poddano restrukturyzacji, podziałowi na kilka firm oraz prywatyzacji. Na jej terenie działają obecnie trzy firmy produkujące jachty i osprzęt żeglarski (zwłaszcza na eksport). W tym Shipyard Maritime Europa, która specjalizuje się w budowie jachtów żaglowych ze stopów aluminium, wytwarza też maszty, takielunek i żagle, oraz Polaris, budująca łodzie i kutry z laminatów poliestrowo-szklanych z wykorzystaniem form i oprzyrządowania z byłej stoczni produkującej jachty. Kooperują z nimi firmy wytwarzające różnej wielkości ożaglowanie. Oprócz zakładów związanych z budową jachtów na terenie dawnej stoczni funkcjonuje Conrad-Models, jedyny w Gdańsku zakład specjalizujący się w budowie modeli statków. [JL]

 

 

KOMENTARZE

  • @Autor
    Znaczy: koniec z korsarstwem?

    No cóż. Trzeba się wziąć za jakąś pracę...
  • KORSARSTWO TO BARDZO CIĘŻKA I ODPOWIEDZIALNA PRACA NA RZECZ KRÓLA!
    BITWĘ POD OLIWĄ WYGRALI KAPRZY GDAŃSCY , bo KÓL l nie miał floty!
    Dziś jest podobnie bo MARYNARKA WOJENNA RP ma stare okręty , które idą do kasacji!Teraz tylko KORSARSKA FLOTA i jej utajnione statki, która stoi w odwodzie może wesprzeć POLSKĄ Marynarkę Wojenną.

    MORSKIE DRUŻYNY STRZELECKIE
    Kontradmirał
    Sławomir Ziembiński
  • MAMY JESZCZE SPORO JACHTÓW , KTÓRE TO PŁYWAJĄ np s/y.GWAREK
    JEST TEŻ STARY JACHT I PŁYWAJĄCY "KORSARZ" W POLSKIM KLUBIE MORSKIM założonym w 1922 roku w Gdansku.
    Z Wilkipedii wzięte:
    Opal (typ jachtu)
    Opal I
    Konstruktor Edmund Rejewski,
    Wacław Liskiewicz
    Rok konstrukcji 1966
    Kraj pochodzenia Polska
    Typ ożaglowania jol bermudzki
    Podstawowa pow. ożaglowania ok. 76 m²
    Długość maksymalna 13,06 m
    Szerokość maksymalna 3,1 m
    Wyporność 8500 kg
    Typ kadłuba balastowy
    Materiał konstrukcyjny mahoń
    Zanurzenie minimalne 195 cm
    Masa balastu 3500
    Załoga 4-9
    Typ silnika marynizowany silnik Mercedes
    Opal II
    Konstruktor A. Borawski, W. Kuchta
    Rok konstrukcji 1970
    Kraj pochodzenia Polska
    Typ ożaglowania jol bermudzki
    Podstawowa pow. ożaglowania 80 m²
    Długość maksymalna 14,75 m
    Szerokość maksymalna 3,6 m
    Wyporność 15000 kg
    Typ kadłuba balastowy
    Materiał konstrukcyjny mahoń
    Zanurzenie minimalne 195 cm
    Masa balastu 4500
    Załoga 4-10
    Opal III
    Kraj pochodzenia Polska
    Typ ożaglowania jol bermudzki
    Podstawowa pow. ożaglowania 80 m²
    Długość maksymalna 14,2 m
    Szerokość maksymalna 3,72 m
    Typ kadłuba balastowy
    Materiał konstrukcyjny drewno
    Zanurzenie minimalne 214 cm
    Masa balastu 4500
    Załoga 6-10
    Typ silnika marynizowany silnik Mercedes 240D, P = 48 kW / 4200 obr/min

    Jagiellonia i Gwarek na regatach Tall Ships' Races w Sztokholmie 2007 r.

    Wodnik II w porcie w Pucku
    Opal – typ dwumasztowych jachtów drewnianych z ożaglowaniem typu jol, budowanych w latach 1965-1984 przez Gdańską Stocznię Jachtową STOGI (pod koniec lat 70. ub.w.[1] nazwę stoczni zmieniono na Stocznia Jachtowa im. Josepha Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku)[2][3].
    Pierwszym Opalem był s/y Opal, zakupiony w roku 1965 przez Sekcję Żeglarską WKS Legia[4]. Późne egzemplarze (Opal IV) nazywano również Conrad 45 (lub krócej: C45) (nazwisko patrona stoczni + długość jachtu w stopach) lub Conrad 1400 (nazwisko patrona stoczni + długość jachtu w cm).

    Spis treści
    1 Jachty typu Opal
    1.1 Opal, później Opal I
    1.2 Opal II
    1.3 Opal III
    1.4 Opal CR
    1.5 Conrad 45 (Opal IV)
    1.6 Conrad 45J (Opal IV)
    2 Przypisy
    Jachty typu Opal
    Opalami są lub były[5][6][7]:

    Opal, później Opal I
    s/y Opal (rok budowy: 1965/numer budowy: 1, nr na żaglu: VII-PZ-3, 1976: PZ-43), 1998: s/y Opal II (POL-23), 2002: s/y Strażnik Poranka (POL-23)
    s/y Matylda (rok budowy: 1966/numer budowy: 2, nr na żaglu: VII-PZ-8), późn. s/y Komodor (PZ-208)
    s/y Wędrownik (rok budowy: 1967, nr na żaglu: VII-PZ-5, 1976: PZ-35, armator: HOM Puck)
    s/y MAS (rok budowy: 1968, nr na żaglu: VII-PZ-4, 1976: PZ-13, nazwa jest skrótem: Morska Akcja Szkoleniowa, armator: Centrum Wychowania Morskiego ZHP) - po 2009 ustawiony jako pomnik przed Hotelem Gdańsk
    s/y Jupiter (rok budowy: 1970, nr na żaglu: VIII-PZ-25, 1976: PZ-65; armator MJKM Neptun Górki Zachodnie, klub przyzakładowy PRCiP w Gdańsku)
    Opal II
    s/y Konstanty Maciejewicz (rok budowy: 1971, nr na żaglu: VII-PZ-7, 1976: PZ-34), 20.7.2001: s/y Kapitan Kapitanów
    Opal III
    s/y Gwarek (rok budowy: 1972/numer budowy: 2, nr na żaglu: VIII-PZ-24, 1976: PZ-74)
    s/y Bieszczady (rok budowy: 1974, nr na żaglu: PZ-463), †10.9.2000 staranowany przez gazowiec Lady Elena na zachód od Thyboron, zginęło 7 osób
    s/y Dar Olsztyna (rok budowy: 1974, nr na żaglu: PZ-32), 30.3.2007: s/y Angel Fish, 13.4.2007: s/y Ladies and Gentlemen
    s/y Antares (rok budowy: 1975/numer budowy: 15, nr na żaglu: PZ-453), późn. s/y Royal
    s/y Jagiellonia (rok budowy: 1975/numer budowy: 16, nr na żaglu: PZ-647)
    s/y Gryfita (rok budowy: 1975, nr na żaglu: PZ-475)
    s/y Mat (rok budowy: 1975/numer budowy: 20, nr na żaglu: PZ-370)
    s/y Dar Kołobrzegu (rok budowy: 1976/numer budowy: 22, nr na żaglu: PZ-654)
    Opal CR
    s/y Copernicus[8] (rok budowy: 1973, nr na żaglu: VIII-PZ-30, 1976: PZ-30)
    Conrad 45 (Opal IV)
    s/y Polski Len[9] (rok budowy: 1976/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-645)
    s/y Smuga Cienia (rok budowy: 1977/numer budowy: 5, nr na żaglu: PZ-810)
    s/y Kapitan Haska (rok budowy: 1976/numer budowy: 6, nr na żaglu: PZ-1034), obecnie wrak na terenie COŻ PZŻ w Trzebieży
    s/y Bosmat (rok budowy: 1977/numer budowy: 7, nr na żaglu: PZ-807)
    s/y Mokotów (rok budowy: 1977/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-849)
    s/y Wodnik II (rok budowy: 1978/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-926)
    s/y Politechnika (rok budowy: 1978/numer budowy: 17, nr na żaglu: PZ-1004)
    s/y Portowiec Gdański (rok budowy: 1979/numer budowy: 20, nr na żaglu: PZ-1112), †25.9.2007 wszedł na skalistą mieliznę koło Gardby na wyspie Oland[10]
    s/y J. Kraziewicz (rok budowy: 1979/numer budowy: 21, nr na żaglu: PZ-1058), obecnie wrak na przystani MOSiR Gdańsk w Górkach Zachodnich
    s/y Dunajec (rok budowy: 1979/numer budowy: 25, nr na żaglu: PZ-1123)
    s/y Bosman II (rok budowy: 1980/numer budowy: 29, nr na żaglu: PZ-108)
    s/y Farurej (rok budowy: 1980/numer budowy: 30, nr na żaglu: PZ-365)
    s/y Wars (rok budowy: 1980/numer budowy: 31, nr na żaglu: PZ-1240)
    s/y Pomorzanin II (rok budowy: 1981/numer budowy: 32, nr na żaglu: PZ-39), późn. s/y Karawela II
    s/y Komandor II (rok budowy: 1982/numer budowy: 36, nr na żaglu: PZ-106)
    s/y Desmo II (rok budowy: 1982/numer budowy: ?, nr na żaglu: PZ-864), późn. s/y Akka
    s/y Karolinka (rok budowy: 1983/numer budowy: 40, nr na żaglu: PZ-122), †26.8.1986 zatonął w sztormie koło Ouessant na pokładzie przewożącego go statku m/s Sopot
    Conrad 45J (Opal IV)
    s/y Dar Przemyśla (rok budowy: 1978/numer budowy: 1, nr na żaglu: PZ-1012), †20.7.1987 wpadł na przybrzeżne skały koło Punta Brava na Kubie
    Przypisy
    Włodzimierz Głowacki: Żeglarstwo morskie. Warszawa: Sport i Turystyka, 1979, s. 146. ISBN 83-217-2208-3.
    Jacek Centkowski: Polski przemysł jachtowy. Historia rozwoju i droga do sukcesu. [dostęp 2014-08-30].
    STOCZNIA JACHTOWA IM. J. CONRADA KORZENIOWSKIEGO. GEDANOPEDIA. [dostęp 2014-08-30].
    Atol jacht klub, Atol jacht klub [dostęp 2017-05-14].
    Rejestr Jachtów Morskich. Gdynia: Polski Rejestr Statków, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2002/2003, 2004/2005, 2006/2007, 2008/2009, 2013, 2015.
    Rejestr jachtów morskich znajdujących się w nadzorze Polskiego Związku Żeglarskiego. Zespół Nadzoru Technicznego PZŻ, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012.
    Rejestr jachtów przybrzeżnych pod nadzorem Polskiego Związku Żeglarskiego. Zespół Nadzoru Technicznego PZŻ, 1995, 1996, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005.
    Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi: Polskie jachty na oceanach. Wydawnictwo Morskie Gdańsk, 1981, s. 499. ISBN 83-215-4410-X.
    Agnieszka Warchulińska, Jarek Krak: Polski Len - transatlantycki jacht piotrkowskich harcerzy [foto+film]. 11 maja 2012. [dostęp 2015-06-14].
    Historia jachtu s/y "Portowiec Gdański" POL-1112 (pol.). [dostęp 2010-09-21].
    Kategoria: Typy i klasy jachtów
  • @Czerwony Korsarz z Gdańska 07:24:53
    Jakby był jakiś jacht do przejęcia i to taki by dało się pływać przy małym remoncie - to mogę się poświęcić. Opal - to stosowna mi wielkość.
    Można by było taki przemianować na "NEON".
    Kto jest za?

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

ULUBIENI AUTORZY

więcej